Digital brevlåda

Med en digital brevlåda får du post från Skatteverket och andra myndigheter digitalt i stället för på papper. Med en digital brevlåda har du alltid tillgång till din post och du tar emot den snabbt, säkert och miljövänligt. Skaffa en innan 27 feb, så får du deklarationen redan i mars!

Vad är en digital brevlåda?

Med en digital brevlåda kommer post från Skatteverket och andra myndigheter digitalt i stället för på papper. Oavsett vilken av brevlådorna du väljer får du din myndighetspost dit. I några av brevlådorna får du även post från företag. Till skillnad från vanliga mejl är den digitala brevlådan säker eftersom inloggning sker med e-legitimation, till exempel Mobilt BankID. En digital brevlåda är gratis, miljövänlig och tillgänglig var du än är. Finns flera olika aktörer, bla Min Myndighetspost på skatteverkets hemsida, Kivra som inte bara har myndigheter och kommun anslutna till sig utan även ca 20000 företag.

Hur vet jag om jag fått post i min digitala brevlåda?

Varje brevlådeoperatör har egna rutiner för att meddela att du har fått post. Du kan till exempel få ett mejl eller sms. Läs på brevlådeoperatörernas webbplatser om vad som gäller för respektive brevlåda.

2020-02-19 21:26